Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 19. detsember 2012

Mis on Apple iAd?

Meediamaastikul tööd tehes tean, et turundajate seas on pidevalt üleval mõni trendikas kanal/lahendus kuhu igast kampaaniast soovitakse osake panna – ka siis kui seda väga vaja ei ole. Eesti internetimaastikul oli see veel mõnda aega tagasi Google (otsingute lipulaev), hetkel on käsil Facebook (sotsiaalse meedia lipulaev). Siinkohal vaatleks järgmist võimalikku kandidaati: Apple iAd. Käesolevas kirjatükis natukene seda imelooma tutvustangi.

Taustastatistika

iPhone ja iPod Touch App`e on alla laetud enam kui 5 miljardit. iOS seadmeid on turul enam kui 100 mijonit. Ameerikas müüdi 2009. aastal iPhone ja iPod Touche rohkem kui televiisoreid. Keskmine rakenduste kasutamine 30 min/kasutaja/päevas.
iAd ei ole tegelikult revolutsioon, see on pigem paketeerimise küsimus + Apple müstika:
  • Bannerreklaamid iPhone rakendustes
  • Kui kasutaja klikib siis avaneb interaktiivne reklaam. Reklaam on ise nagu rakendus või väga interaktiivne microsite.
  • Apple toetab ja kontrollib reklaami tootmisprotsessi (et kehvasid reklaame vältida).
  • Hinnastamine on nii CPM-i kui ka CPC kombinatsioon (mulle teadaolevalt jääbki ainult sellisele mudelile). Hind on väga kõrge kuid esimesed andmed USA turult näitavad, et esimesed kampaaniad on saanud oluliselt kõrgemaid CTR näitajaid kui muud mobiilikampaaniad.

iAd sisu ja võimalused

Reklaamid on emotsionaalsed ja interaktiivsed. Reklaamid on iOS-i sisse ehitatud ja hoiavad kasutaja rakenduses sees (tavalised bannerid sulevad rakenduse ja avavad Safari). Apple ise müüb ja hostib reklaamid.

1 kommentaar:

  1. If you're looking for a solid contextual ad network, I suggest that you check out Clicksor.

    VastaKustuta